Turu-uuring: E-kaubandus on Eestis viimastel aastatel märkimisväärselt kasvanud

E-kaubandus on Eestis viimastel aastatel märkimisväärselt kasvanud, muutes oluliselt tarbijate ostukäitumist ja ettevõtete müügistrateegiaid. Statistika näitab, et e-kaubandus moodustab juba ligi 25% kogu jaekaubanduse mahust, mis peegeldab tarbijate suurenenud usaldust ja mugavust veebipoodide kasutamisel.

E-kaubanduse kiire kasv Eestis

Eesti E-kaubanduse Liidu andmetel ulatub e-kaubanduse kogukäive aastas pea 4 miljardi euroni, mis tähendab umbes 350 miljonit eurot kuus. Huvitav on märkida, et 55% e-ostudest tehakse Eesti e-poodidest ja 45% piiriüleselt, kusjuures suurimad välismaised platvormid on Aliexpress, Amazon ja Temu.

Tarbijate eelistused ja käitumine

Eestlased eelistavad e-ostude tegemisel turvalisi ja mugavaid makselahendusi. Pangalingi ja maksealgatuse teenuseid kasutab 76% tarbijatest, mis näitab nende usaldust kohalike makseteenuste vastu. Lisaks on pakiautomaadid äärmiselt populaarsed – 80% pakke tellitakse just sinna, mis peegeldab tarbijate soovi kiirete ja paindlike tarnevõimaluste järele.

Mobiilsete seadmete kasvav roll

Mobiilsete seadmete kasutamine e-ostlemisel on tõusuteel. Rahvusvahelised uuringud näitavad, et kuni 90% esmastest tooteotsingutest ja 60% e-ostudest tehakse mobiiltelefonide kaudu. See trend rõhutab vajadust, et e-poed oleksid mobiilisõbralikud ja pakuksid sujuvat kasutajakogemust kõigis seadmetes.

E-kaubanduse tulevikusuunad

E-kaubanduse areng jätkub tõenäoliselt kiires tempos. Tarbijad ootavad üha enam turvalisi makselahendusi, kiiret tarnet ja kvaliteetset klienditeenindust. Ettevõtted, kes suudavad neid ootusi täita ja pakkuda lisaväärtust, on paremas positsioonis, et konkurentsis edu saavutada.

DEPLOY Analytica + E-kaubandus: Kus tarbijate usaldus kohtub tehnoloogia arenguga, kujundades tuleviku ostukogemust – kiiremini, nutikamalt ja piirideta.

DEPLOY Analytica deploy.ee Blog 3 3

1. E-kaubanduse osakaal jaekaubanduses: E-kaubandus moodustab Eestis juba pea 25% kogu jaekaubanduse mahust.

2. Ostud Eesti ja välismaistest e-poodidest: 55% e-ostudest tehakse Eesti e-poodidest ja 45% piiriüleselt, kusjuures suurimad välismaised platvormid on Aliexpress, Amazon ja Temu.

3. Pangalinkide kasutamine makseteks: 76% tarbijatest kasutab e-ostude eest tasumisel pangalinki või maksealgatuse teenust, mis näitab usaldust kohalike makselahenduste vastu.

4. Pakiautomaatide populaarsus: 80% e-ostudest tellitakse pakiautomaati, mis peegeldab tarbijate eelistust kiirete ja paindlike tarnevõimaluste järele.

5. Ettevõtete e-kaubanduse kasutamine: 2022. aastal müüs 22% Eesti ettevõtetest oma kaupu või teenuseid e-kanalite kaudu, mis on tõus võrreldes 11%-ga 2010. aastal.

6. Internetikasutajate e-ostlemine: 83% küsitletud internetikasutajatest on viimase kuue kuu jooksul internetis sisseoste teinud, mis näitab e-ostlemise laialdast levikut.

7. Mobiilsete seadmete roll e-ostlemisel: Rahvusvahelised uuringud näitavad, et kuni 90% esmastest tooteotsingutest ja 60% e-ostudest tehakse mobiiltelefonide kaudu, rõhutades mobiilisõbralike e-poodide olulisust.

8. E-ostlemise kuukäive: Eestis on e-ostlemise keskmine kuukäive umbes 120 miljonit eurot, millest 40% moodustavad piiriülesed ostud, peamiselt Aasiast.

9. E-poodide arv: Eestis on ligikaudu 5000 domeeni, mis kasutavad e-poe platvorme, mis näitab e-kaubanduse laialdast levikut ettevõtete seas.

10. Tarbijate teadlikkus oma õigustest: Kui 2012. aastal teadis oma õigusi tarbijana 56% inimestest, siis 2021. aastaks on see näitaja tõusnud 81%-ni, mis peegeldab tarbijate teadlikkuse kasvu.

X.com
Facebook
LinkedIn